Leta i den här bloggen

tisdag 2 mars 2010

Blev ett besök till ica.
Och hem kom jag med:
Ett paket flatbröd. 17 kcal per skiva. (om jag verkligen måste ha något att tugga på till kaffet eller så.)
Ett paket kruskakli. 34 kalorier per dl.
En ask läkerol (som nödutgång vid godissug)
2 sånnadär gula plastburkar med citronextrakt i. (hört att varmt citronvatten ska vara bra mot halsen.
En påse citronsyra. (funkar också mot sötsug)

Plus det jag köpte igår:
1 stortpaket nyponsoppapulver. 45 kcal per äptfärdig dl. (1 msk torvara per dl vatten)
1 cup a soup thaikyckling 75 kcal per portion.
1 naturdiet smothie 200 för hela förpackningen. (drack bara 80 kcal, slängde resten.)
2 påsar sockerfritt tuggummi.
1 pepximax.

Har slösat typ 130 spänn på mat eller liknande, på två dagar. Fattar ni?
Men samtidigt är det enda sättet. Kan ju inte direkt be morsan köpa flatbröd och naturdietgrejjer. Men måste ha det för att kunna gå ner i vikt så snabbt som möjligt.

Nu är förövrigt mitt kaffe klart. Och ska ta två flatbröd till det. Tog ett precis när jag kom hem också.
Så efter kaffet kommer jag att ligga på... 165+40+75+40+17+34=371 kcal. minus ca 246 kcal för mina två promenader (den med hunden plus tur-retur till ica.)

Hoppas ni förövrigt fått lite tips på kalorisnåla saker.
Hittade dessutom en aprikoskräm med typ... 25 kcal per dl eller vad det var. Köpte den inte för orkade inte slösa mer pengar än jag redan gjorde. Men den var från ekströms hur som helst. Stod lågkalori på den också. (Om någon vill testa, så kan det vara bra att veta hur den ser ut osv.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar