Leta i den här bloggen

måndag 1 mars 2010

Mål och riktlinjer för Mars

Mitt mål med Mars är att gå ner till 52 kilo igen. (ligger på läskigt feta 59.3 just nu)
Målet är också att komma tillbaka ner så att mina lår inte är större än 51 cm. Och överarmarna får inte vara större än 26 när mars är slut.

För att lyckas gäller följande:

1/3 - 7/3
Frukost - 1 knäcke med smörgåsgurka och smör på. + 1 kopp te med max 1 dl lättmjölk.
Förmiddag - 10-kaffet. + max 1 dl lättmjölk.
Lunch - Omelett. (2 äggvitor, 1-2 paprikaringar, kryddor.) Annan lunch lördag-söndag.
Eftermiddag - 15-kaffet. + max 1 dl lättmjölk.
Middag - Sallad. En halvtalrik mat. Vatten. Ej fredag, då är jag utan middag.
Kväll - En kopp te med max 1 dl lättmjölk.

8/3 - 14/3
Frukost: 1 knäcke med smörgåsgurka på. +1 1 kopp te med max 1 dl lättmjölk.
Förmiddag: 10-kaffet. + max 1 dl lättmjölk. (standarsdmjölk måndag och onsdag)
Lunch: 2 stekta äggvitor. Kryddor.
Eftermiddag: 15-kaffet. + max en dl lättmjölk.
Middag: Sallad. + En halvtalrik mat. Vatten.
Kväll: 1 kopp te med max 1 dl lättmjölk. (max varannan dag.)

15/3 - 21/3
Frukost: 1 kopp te med max 1 dl lättmjölk.
Förmiddag: 10-kaffet. Ingen mjölk. 2 Sucketer.
Lunch: 2 stekta äggvitor. Kryddor.
Eftermiddag: 15-kaffet. Utan mjölk. 2 sucketer. (mjölk endast på helgen)
Middag: Sallad + en halv talrik mat. Vatten.
Kväll: Om det någon gång serveras efterrätt, så får jag ta enligt förutsättningen att det är fruktsallad.

22/3 - 29/3
Frukost: 1 kopp te med max 1 dl lättmjölk.
Förmiddag: 10-kaffet. Ingen mjölk. 2 sucketer.
Lunch: 3 dl buljong
Eftermiddag: 15-kaffet. Ingen mjölk. 2 sucketer.
Middag: Sallad. 2/6 talrik kött. 1/6 talrik kolhydrater.
Kväll: Ingenting.
(fyller år den 23, och min syster den 27, så lär bli vissa avvikelser då.)

30/3 - 31/3
Frukost: 1 kopp te + max 1 dl lättmjölk.
Förmiddag: 10-kaffet + 2 sucketer.
Lunch: 2 Stora glas citronvatten.
Eftermiddag: 15-kaffet + 2 sucketer.
Middag: Sallad. 2/6 talrik kött. 1/6 talrik kolhydrater.
Kväll: Ingenting.

Till det hela så är det antingen 2 promenader á minst 30 minuter, 1 promenad á 30 minuter + 200 kcal på dansmatta, 500 kcal på dansmatta.
Något av de allternativen ska jag träna dagligen till detta matschema.
Så säger jag att något gått fel. Skäll ut mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar