Leta i den här bloggen

lördag 13 mars 2010

Dålig dag idag. Väldigt dålig.

Sov skit i natt. Grät mig till sömns. Sov på soffan, kunde inte somna när jag låg nere i mitt rum.

Vaknade. Familjen kliver upp. Frukost med mamma. 2 mackor.
"Hur går det med maten egentligen?" Frågar hon och ser på mig med den där blicken som jag verkligen hatar.

Tårarna kommer. Sitter tyst med orden som dunkar i huvudet konstant. Du äter. Hon ser det. Du drömmer inte. Du äter. Du blir fet. Nu. Nu. Nu. Fattar du trögt. För varje tugga du tar blir du lite fetare.
Tårarna rinner.
Andhämtningen blir häftigare.
Tekoppen på diskbänken. Stegen ner för trappan.
Tårarna strömmar. Magen krampar. Ångesten fullt närvarande.
Tidsperspektivet lyser med sin frånvaro.
Någon gång senare hörs steg i trappan.
Mamma på sängkanten.
Det syns i hennes blick att hon hatar min äs. Hatar den.
Pratar. Oförstående blickare. Osammanhängande meningar. Tårar.

Jag hatar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar