Leta i den här bloggen

lördag 27 februari 2010

Thinspoböcker är verkligen helt underbara!

Det finns verkligen ingen mer effektiv hungerdödare än att sitta och pilla, klippa och klistra i sin alldeles egna thinspobok. Och jag måste ändå säga att jag faktiskt blir välldigt nöjd med resultatet dessutom.

Men det är väl antagligen för att jag lägger så mycket tid och kärlek på den.

När jag lyckats göra så att jag kan föra över bilder från mobilen till datorn kan jag lova er lite random bilder ur den :)


Och för er som är sugna på att göra en egen, är det egentligen bara fantasin som sätter gränser.

Men ni behöver någon form av bok. Det kan vara ett skrivhäfte från skolan, ihophäftade papper, eller om ni vill vara riktigt diskreta kan ni alltid klistra in era bilder i en befintlig, inramad bok som står i er bokhylla.
Till det behöver ni tidningar, gärna ungdomstidningar med många modesidor. Där finns ofta både bilder på smala modeller och då och då något tips om att gå ner i vikt.
Självklart kan man ju printa bilder från datorn också.
Något som jag har i min bok, är riktigt kalorisnåla recept. För vem har inte hamnat i den sitsen att man är sådär galet sugen på både mat och efterrätter, men så kan man inte komma på hur fan man ska laga det för att inte dö av fetma. Då är det skitbra med en liten receptbank i boken.
Kaloritabeller är också väldigt smidigt att ha med.
Sen har jag gjort min lite personlig med före/efterbilder på mig själv. Jävligt peppande.
En personlig lista på mål och eventuella belöningar gör att man får ganska bra överblick.
Självklart kan det vara lite smart att ha en personlig bmi-lista osv i boken också.
Det gör det lätt att hålla koll.
Matscheman och olika instruktioner för dieter är annat som är användbart.
Triggande citat, bok- och låttips, ja det finns oändligt mycket man kan ha i boken.
Så...Någon form av bok. Bilder och annat innehåll. Penna, sudd, sax och limstift.
Färgat, mönstrat, eller bara blankt papper som bakrund ger boken mer liv.


Låt fantasin flöda!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar