Leta i den här bloggen

onsdag 24 februari 2010

Hatar att hela tiden fuska




Ångesten kring maten och kring vikten har hängt i fruktansvärt länge, och jag känner bara hur jag inte orkar.
Tankarna går mellan älsklingen, och det faktum att min vikt är högre än någonsin.
Älsklingen. Vikten.
Det har seriöst varit det enda jag har tänkt på under dagen. Mindre bra dag, helt klart.

Så jag låg inne på sängen och pratade med mamma en del idag. Mycket om maten.
Mycket om hur hon gör för att hantera olika situtationer.
Och jag vet inte, men kanske finns det delar av det som kan få funka även för mig.
Jag hoppas på det.
Och jag tänker ge det ett försök.
För just nu finns det få saker jag vill så mycket som jag vill få...Även om det inte är ett friskt tänk, så i alla fall ett tänk som följer någon form av rutiner, vad det gällre maten.
Ett sätt som jag klarar av att hålla mig till. Ett sätt där jag inte hela tiden måste fuska.
Det är mitt mål.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar